Dezvoltarea emoțională a copiilor din medii defavorizate, esențială pentru prevenirea abandonului școlar | Fundația Regală Margareta a României
Dezvoltarea emoțională a copiilor din medii defavorizate, esențială pentru prevenirea abandonului școlar | Fundația Regală Margareta a României
24356
post-template-default,single,single-post,postid-24356,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Dezvoltarea emoțională a copiilor din medii defavorizate, esențială pentru prevenirea abandonului școlar

Dezvoltarea emoțională a copiilor din medii defavorizate, esențială pentru prevenirea abandonului școlar

M. are 9 ani și vine la centrul școală după școală în fiecare zi, unde își face temele și este implicat în grupuri de lucru și activități cu rol educativ. Una dintre activitățile la care a participat a fost jocul Afișul grupului”, unde copiii lucrează împreună pentru a realiza un desen cu tema „grupul nostru”. M. nu a colaborat bine cu ceilalți colegi, intervenind mereu peste desenele lor. A fost un moment în care frustrările și-au făcut apariția, iar copiii au avut instictul de a-l marginaliza pe colegul lor.

Elena, formator în cadrul centrului de zi, a găsit modalități de a-l face pe M. să își elimine intruzinea în lucrul colegilor și să își creeze propriul desen integrat în „Afișul grupului”. Copiii au descoperit astfel împreună care sunt elementele importante ale lucrului în echipă: cooperarea, sprijinul, înţelegerea, acceptarea şi respectul. Acest exercițiu derulat pe parcusul unei întâlniri de grup, din cele 10 programate, au condus la relaţionarea şi comunicarea dintre copii şi, ulterior, la a cearea unei imagini de sine pozitivă, de care copiii crescuţi în medii defavorizate au imperativ nevoie.

Elena este unul dintre cei 19 specialiști în educație, din cele 8 centre sociale susținute prin programul Investiție în Mediul Rural, care au implementat metodologia de dezvoltare socială și emoțională în sprijinul copiilor proveniți din medii defavorizate. În urma sesiunilor de formare, specialiștii au creat planuri de lucru adaptate nevoilor copiilor, bazându-se pe trainingul și supervizarea oferite de Fundația Regală Margareta a României.

Situații specifice și soluții la probleme apărute în lucrul cu copiii sunt abordate periodic, astfel încât fiecare copil să înregistreze un progres emoțional și școlar. Copiii defavorizați au nevoie de mult sprijin pentru a-și depăși bagajul emoțional din mediul de acasă, pentru a deveni mai fericiți și încrezători în viață. De aceea, odată cu începerea noului an școlar, 90 de copii cu vârsta între 6 și 10 ani, se „joacă” în fiecare săptămână în cadrul centrelor pe care le frecventează. Activitățile pe care le desfășoară sunt gândite special pentru ei și au un rol extrem de important pentru a preveni fenomenul abandonului timpuriu al școlii.

Dezvoltarea abilităților sociale și emoționale ale copiilor de vârstă școlară mică reprezintă unul dintre obiectivele Programului Național Investiție în Mediul Rural, finanțat de Fundația Vodafone Romania și derulat de Fundația Regală Margareta a României.

Partener: 



Doneaza