Proiectul este necesar pentru dezvoltarea capacității ONG-urilor de a deveni sustenabile într-un context social și economic în schimbare, un raport al FDSC precizând că 90% dintre respondenți sunt îngrijorați că nu vor putea continua furnizarea serviciilor curente în următoarele 6 luni, iar 10% dintre respondenți exprimându-și îngrijorarea că organizațiile lor își vor înceta activitatea/se vor desființa în următoarea perioadă.
DOORS ajută aceste 20 de ONG-uri, pe o perioadă de 20 de luni, prin îmbunătățirea competențelor persoanelor din cadrul organizațiilor, actualizarea procedurilor interne, dezvoltarea strategiei organizaționale, oferirea de sprijin în vederea digitalizării, creșterea cooperării cu stakeholderii sau autoritățile locale, transfer de bune-practici și colaborare în rețea pentru o consolidare sustenabilă.
În proiectul DOORS, organizațiile lucrează în parteneriat cu experți din sectorul neguvernamental pentru a-și asigura sustenabilitatea, a-și îndeplini misiunea și a servi comunitatea în care acționează. Pe o perioadă de 20 de luni, 20 de ONG-uri mai puțin experimentate din zone urbane mici și rurale din toată țara primesc sprijin în dezvoltarea capacității lor organizaționale printr-un program complex ce va include:
– kit de transformare digitală și promovare (asistență și dezvoltare): elemente branding, website, prezență social media;
– sprijin pentru dezvoltarea de strategii individuale;
– îndrumare și asistare în organizarea de evenimente de networking ce vizează cultivarea donatorilor / loializarea sponsorilor / schimb de bune practici și colaborarea în rețea;
– programe de training și coaching.
1. Asociația pacienților cu Afecțiuni Hepatice
2. Asociația Cernavodă Plus
3. Asociația Art in Context Slănic Moldova
4. Global Network for Democracy and Human Rights (GNDHR)
5. Asociația Plaiuri noi
6. Asociația ROBOCLUB
7. Asociația DARES
8. Asociația Suflet Mic și Magic
9. Fundația Te Aud România
10. Asociația OPEN
11. Asociația Pro Eco Tur
12. Asociația Samarineni în Comunitate
13. Asociația Sellification4Education
14. Sports Club Lucky Dragons
15. Asociația Ridică-te și Umblă – filiala Arad
16. Filiala Județeană Bacău a Asociației Nevăzătorilor din România
17. Asociația Centrul European pentru Excelență Culturală Diverbium/dialog (CEPEC)
18. Asociația Multifuncțională Sf. Spiridon
19. Asociația Copii Fără Copilărie
20. Asociația Dincolo de Azi
În septembrie au început evenimentele comunitare în cadrul rețelei Doors. Organizațiile din proiect și-au deschis porțile și au invitat cei mai relevanți stakeholderi din comunitate la o sesiune de consultări. Pentru cei mai mulți dintre ei, aceasta a fost o primă discuție pe care au avut-o cu sponsorii, autoritățile, donatorii, voluntarii și toate celelalte categorii de public interesat de cauza lor socială.
>În septembrie au avut loc 4 consultări cu stakehoderi, după cum urmează:
>În octombrie am avut privilegiul de a cunoaște încă 2 comunități din proiectul Doors:
>În noiembrie am făcut o nouă descoperire: tehnologia și educația își dau mână în mână la Roșiori, în județul Teleorman. Consultarea cu comunitatea din jurul asociației Roboclub a fost una spectaculoasă: am avut cadre didactice, părinți, copii, dar și roboței.
>Prima consultare cu stakeholderii din 2024 a avut loc la Cernavodă și a avut ca subiect integrarea tinerilor cu dizabilități. La discuție au participat atât primarul, cât și viceprimarul orașului, iar invitatul special, doamna Sanda Gligu, Președinte al Asociației Române de Terapii în Autism și ADHD, a prezentat autorităților, mediului de afaceri, cadrelor didactice, beneficiarilor și aparținătorilor un model de intervenție pe care sperăm să îl vedem în curând implementat și în Cernavodă.
>În februarie au avut loc 2 consultări în sudul țării:
>Martie a fost un adevărat maraton de evenimente locale, cu 6 consultări în vestul, nordul și nord-estul țării:
>Aprilie, ultima luna de proiect, a adus cu ea ultimele 3 consultări publice din proiect:
Între 1 și 3 martie, organizațiile beneficiare ale proiectului s-au reunit în capitală pentru un eveniment de schimb de bune practici și networking, plin de conținut și invitați surpriză din mediul de business, ONG și administrație, organizat cu sprijinul partenerului Nedland Kultur.
Evenimentul a fost organizat în sistem hibrid – fizic (București) și online și a marcat lansarea Ghidului Intergenerațional, publicat apoi open source, pentru a servi oricărei organizații interesate de aceasta metodologie.
Am lansat apelul de selecție pe 14 octombrie și am primit aplicații de la numeroase organizații non-guvernamentale. Tot procesul de aplicare a fost online: organizațiile aplicante au depus un dosar de înscriere cu mai multe acte relevante, cum ar fi actul constitutiv/statutul organizației, dovada înregistrarii în Registrul Asociaţiilor Fundaţiilor, certificatul fiscal al organizației și raportul anual sau un alt mecanism de raportare transparentă a activității (ex. site web, pagina Facebook etc.), plus alte 4 anexe: o fișă a aplicantului, o scrisoare de intenție, o declarație pe propria răspundere și un acord privind utilizarea datelor personale.
Pe lângă toate astea, am avut și o listă de criterii de eligibilitate care trebuiau îndeplinite cumulativ pentru ca aplicațiile ONG-urilor să fie validate. O poți consulta aici.
Proiectul este derulat de Fundația Regală Margareta a României, în parteneriat cu Nedland Kultur, și beneficiază de o finanțare în valoare de 195.218,20 euro, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org. Informații despre Active Citizens Fund România sunt disponibile la www.activecitizensfund.ro.