CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor | Fundația Regală Margareta a României
CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor | Fundația Regală Margareta a României
29043
page-template-default,page,page-id-29043,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-28060

CONFER – Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor

Eveniment CONFER – Vineri, 9 februarie 2024

Fundația Regală Margareta a României invită ONG-urile la un Eveniment de networking, schimb de bune practici și colaborare în rețea în vederea diversificării surselor de finanțare, vineri, 9 februarie, orele 11.00-17.30, la București, Casa Siqua. Evenimentul va reuni experți din domeniul non-profit, pentru a prezenta strategii și modalități eficiente de mobilizare ale comunității pentru proiecte sustenabile, și ONG-uri pentru împărtășirea unor experiențe de succes și bune practici de strângere de fonduri din comunitate.

Înscrierea se realizează prin completarea FORMULARULUI DE PARTICPARE

 

Agenda Evenimentului

  • STRATEGIA ORGANIZAȚIILOR NON-PROFIT
  • ACCESAREA FONDURILOR PUBLICE
  • SPONSORIZĂRI DE LA COMPANII
  • DONAȚII INDIVIDUALE
  • PLANUL DE ACȚIUNE 2024

Participarea este gratuită, în limita a 50 de locuri, pentru orice organizație non-guvernamentală din domeniul social, educațional sau cultural.

În urma înscrierii veți fi contactat în vederea confirmarii de participare la eveniment.

 

De ce sunt atât de puține ONG-uri care reușesc să atragă fonduri?​

Din cauza unei serii de probleme pe care le-am identificat, cum ar fi: dependența îndelungată față de finanțări externe și publice, lipsa de expertiză legată de strângerea de fonduri și comunicare cu publicul, inclusiv de resurse umane dedicate acestei activități, lipsa unor strategii de dezvoltare sau diversificare a surselor de finanțare.

Iar pentru ca aceste ONG-uri să-și dezvolte resursele financiare, au nevoie de cunoștințe și expertiză în materie de strângere de fonduri, de competențe și resurse de comunicare și digitalizare, de noi mecanisme și tehnici de fundraising, de strategii, planuri de acțiune și proceduri interne relevante pentru diversificarea finanțării.

Ce presupune proiectul CONFER?

CONFER a sprijinit 12 organizații non-guvernamentale mai puțin dezvoltate, din mediul urban mic și rural, să-și întărească capacitatea de a mobiliza fonduri și de a promova în comunitate programele lor educaționale și sociale. Misiunea noastră este să descoperim lideri, să îi îndrumăm și să îi inspirăm să creeze comunități sustenabile, oferindu-le o experiență profund transformațională.

Cum venim în ajutorul ONG-urilor?

Împreună cu o echipă de experți cu o vastă experiență în sectorul ONG din România, am derulata un program intensiv, pe durata a 22 luni, prin care am oferit ONG-urilor participante:

  • competențe de comunicare digitală, fundraising și scriere proiecte;
  • kit de transformare digitală și promovare: elemente branding, website, prezență social media;
  • sprijin pentru dezvoltarea de strategii individualizate de fundraising;
  • îndrumare și asistare în organizarea campaniilor locale de strângere de fonduri;
  • eficientizarea procedurilor interne de management (resurse umane, financiare și comunicare digitală);
  • asistare în organizarea de evenimente de networking ce vizează cultivarea donatorilor/loializarea sponsorilor/schimb de bune practici și colaborarea în rețea;
  • o metodologie de bune-practici inter-generaționale și de guvernare transparentă, participativă și responsabilă în cadrul ONG-urilor.

Care sunt ONG-urile beneficiare?

După un proces riguros de evaluare a organizațiilor nonguvernamentale care au aplicat pentru programul CONFER, cele 10 ONG-uri beneficiare sunt:

  • Asociația InspirAction – jud. Ilfov
  • Asociația Mansio – jud. Maramureș
  • Asociația „Oastea Domnului” Gherla – jud. Cluj
  • Asociația Oaza – jud. Arad
  • Asociația „Familia 2004” – jud. Alba
  • Asociația pentru Dezvoltare Comunitară Florian Cristescu – jud. Teleorman
  • Asociația Semper Agape – jud. Timiș
  • Asociația Stern der Hoffnung Rumanien – jud. Timiș
  • Fundația Creștină „Diakonia-Kapernaum” – jud. Covasna
  • Fundația Talentum – jud. Mureș
  • Fundația Veritas – jud. Mureș
  • Asociația Atelierul de Bine – jud Buzău

 

Care a fost procesul de selecție?

Am lansat apelul de selecție pe 14 februarie și am primit aplicații de la numeroase organizații non-guvernamentale până în ultima zi, 28 februarie 2022. În această perioadă am organizat și o sesiune informativă pentru candidați, în care am oferit clarificări și detalii suplimentare privind participarea în proiect.

Tot procesul de aplicare a fost online: organizațiile aplicante au depus un dosar de înscriere cu mai multe acte relevante, cum ar fi actul constitutiv/statutul organizației, dovada înregistrarii în Registrul Asociaţiilor Fundaţiilor, certificatul fiscal al organizației și raportul anual sau un alt mecanism de raportare transparentă a activității (ex. site web, pagina Facebook etc.), plus alte 4 anexe: o fișă a aplicantului, o scrisoare de intenție, o declarație pe propria răspundere și un acord privind utilizarea datelor personale.

Pe lângă toate astea, am avut și o listă de criterii de eligibilitate care trebuiau îndeplinite cumulativ pentru ca aplicațiile ONG-urilor să fie validate. O poți consulta aici.

Oamenii din spatele CONFER

Ioana, László, Mugurel, Sînziana și Cristina au fost mentorii ONG-urilor participante și le-au sprijinit să crească prin fundraising, comunicare cu publicul, networking și crearea unui portofoliu de donatori și sponsori.

Metodologia de guvernare transparentă, participativă, responsabilă și de bune practici inter-generaționale în cadrul ONG-urilor din România

Prin specificul său, Fundația Regală Margareta a României construiește punți de comunicare între generații și încurajează schimbul de valori și experiență între cei tineri și cei în vârstă. Experiența de lucru cu categoriile vulnerabile și dorința de a sprijini cât mai multe micro-comunități stau la baza realizării acestui material pe care îl împărtășim celor care vor să creeze o legătură durabilă între cei care traversează situații dificile de viață și comunitatea locală.

Scopul acestei metodologii este de a oferi informații practice și resurse de sprijin pentru lucrătorii/specialiștii din domeniul social care își doresc să implementeze programe intergeneraționale în comunitatea lor. Când am creat această metodologie, am luat în considerare principii de transparență, responsabilitate și colaborare pentru a crește calitatea proiectelor care se dezvoltă în zone geografice insuficient deservite.

Metodologia de guvernare transparentă, participativă și responsabilă și de bune practici inter-generaționale în cadrul ONG-urilor din România poate fi accesată integral cu un simplu click aici.


Proiect derulat de:


Proiectul este derulat de Fundația Regală Margareta a României, în parteneriat cu Nedland Kultur, și beneficiază de o finanțare în valoare de 97,914.00 euro, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org. Informații despre Active Citizens Fund România sunt disponibile la www.activecitizensfund.ro.

Doneaza