FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Axa prioritară 6 – Educație și competențe
Operațiune compozită: O.S. 6.3: Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural/comunitățile dezavantajate socio-economic și O.S. 6.6: Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive
Beneficiar: Fundația Regală Margareta a României
Titlul proiectului: Cluburile Generații – educație nonformală tip outdoor pentru copii cu sprijinul profesorilor
Contract de finanțare nr. 130730/08.11.2022
Cod smis: 153850
Valoare totală: 1.726.154,38
Valoare cofinanțare UE: 1.467.231,24 lei
Obiectivul general al proiectului „Cluburile Generații – educație nonformală tip outdoor pentru copii cu sprijinul profesorilor” vizează derularea unui set de măsuri complexe și concrete de abordare a problemei abandonului școlar în județul Teleorman în direcția asigurării infrastructurii școlare necesare și capacitării a 40 de cadre didactice și de sprijin de a dispune de competențele conceptuale și practice necesare derulării unor programe de educație non-formală calitativă și incluzivă pentru 330 de copii.
Prin acest set de măsuri complexe și concrete de abordare a problemei abandonului școlar contribuim la creșterea accesibilității echitabile a copiilor din grupul țintă la servicii educaționale non-formale cu impact pozitiv direct asupra reducerii riscului de abandon școlar și consolidarea premiselor pentru conturarea unui viitor în care copiii sprijiniți să-și poată valorifica potențialul și să contribuie la dezvoltarea comunității locale.
Proiectul are trei obiective specifice. Acestea sunt:
• Obiectivul specific nr. 1 al proiectului: Crearea contextului necesar dezvoltării educației non-formale incluzive prin dezvoltarea calitativă a competențelor a 40 de profesioniști (personal didactic și de sprijin) din cadrul unităților de învățământ partenere din jud. Teleorman în urma programelor de perfecționare cu credite transferabile, training, coaching, diseminare bune-practici și amenajarea-dotarea a 3 spații educaționale destinate activităților non-formale outdoor pornind de la nevoile copiilor într-o manieră activ-participativă și incluzivă pentru prevenirea abandonului școlar de-a lungul a 6 luni.
• Obiectivul specific nr. 2 al proiectului: Consolidarea participării active la învățământul primar și gimnazial a 170 copii din categoria elevilor vulnerabili din ciclurile primar și gimnazial înscriși în cadrul unităților de învățământ partenere din jud. Teleorman aflați în risc educațional care se confruntă cu dificultăți în tranziția de la un nou ciclu de învățământ sau prezintă analfabetism funcțional prin măsuri concrete de pregătire, orientare și activități non-formale ce vizează incluziunea socio-educațională, sincronizarea competențelor și ameliorarea analfabetismului funcțional și implicit riscul de abandon școlar de-a lungul a 10 luni.
• Obiectivul specific nr. 3 al proiectului: Dezvoltarea aptitudinilor și competențelor a 330 de copii din ciclul primar și gimnazial (170 copii din ciclul primar și 160 copii din ciclul gimnazial), cu accent pe elevii vulnerabili înscriși în unitățile de învățământ partenere din jud. Teleorman prin măsuri de educație non-formală tip outdoor precum cluburi tematice, grupuri socio-emoționale, activități inter-generaționale, educație pentru sănătate care converg spre incluziunea copiilor vulnerabili și reducerea riscului de părăsire timpurie a școlii de-a lungul a 14 luni.
A1 – managementul general al proiectului (perioada 09.11.2022-31.12.2023) cu următoarele sub-activități:
A2 – Coordonarea tehnică a activității partenerilor cu următoarele sub-activități:
A3 – Crearea contextului necesar îmbunătățirii calității educației non-formale tip outdoor a copiilor prin asigurarea resurselor și know-how-ului necesare personalului didactic, de sprijin și managerial de la nivelul unităților școlare (perioada 09.11.2022-31.12.2023) cu următoarele sub-activități:
A4 – Îmbunătățirea participării copiilor din grupul țintă în învățământul primar și gimnazial prin intermediul măsurilor educaționale non-formale tip outdoor personalizate pentru nevoile copiilor pentru prevenirea abandonului școlar (perioada 01.03-31.12.2023), cu următoarele sub-activități:
A5 – Dezvoltarea aptitudinilor si competențelor copiilor din ciclul primar și gimnazial prin intermediul abordărilor educaționale non-formale tip outdoor personalizate pentru nevoile copiilor pentru prevenirea părăsirii timpurii a școlii (perioada 01.03-31.12.2023), cu următoarele sub-acivități:
Beneficiarii proiectului sunt:
• 4S223 – persoane (330 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar);
• 4S223.1 – persoane (170 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar), elevi din învățământul primar;
• 4S223.1.1 – persoane (24 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar), elevi din învățământul primar de etnie romă;
• 4S223.1.2 – persoane (100 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar), elevi din învățământul primar din zona rurală;
• 4S223.2 – persoane (160 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar), elevi din învățământul gimnazial;
• 4S223.2.1 – persoane (20 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar), elevi din învățământul gimnazial de etnie romă;
• 4S223.2.2 – persoane (100 elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățământul primar și secundar), elevi din învățământul gimnazial din zona rurală;
• 4S94 – personal didactic/personal de sprijin (40 persoane) care beneficiază de programe de formare/schimb de bune practici etc.
Partenerii în cadrul proiectului sunt:
Manager de proiect – Manuela Arpinte, telefon: 0724.561.398
e-mail: manuela.arpinte@principesa.ro